wtorek, 30 sierpnia 2011

O blogu i o mnie

Zacząłem pisać tego bloga, bo czuję, że brakuje informacji po polsku o możliwościach zrobienia cudów w Sharepoincie bez kodowania. Mam nadzieję wypełnić tę lukę i dzielić się różnymi moimi spostrzeżeniami i odkryciami tak, żebyście mogli łatwiej używać SharePointa w Waszych organizacjach. Będę pisał głównie o konfigurowaniu SharePointa, dodatkach do SharePointa, customizacji SharePoint Designerem i InfoPathem oraz workflowach.

Zajmuję się SharePointem od 2003 roku, kiedy uczyłem się go w ekstrymalny sposób stawiając na nim w tydzień intranet dla Microsoft Polska. Mimo iż na początku czułem, że mózg wypływa mi uszami i kląłem na twórców SP, to witrynę udało się postawić, a ja zrozumiałem jak działa SharePoint i zakochałem się w nim. Wtedy byłem początkującym programistą, ale szybko zrozumiałem, że wolę być kimś, co obecnie nazywa sie IT Pro. Nie potrafię za bardzo programować, ale rozumiem jak działa SharePoint, wiem jak go skonfigurować i dostosować do moich potrzeb. Często grzebię w bebechach SharePointa i konfiguruję go z każdej możliwej strony, która nie wymaga uruchomienia Visual Studio.

Przez 11 lat współpracowałem z warszawską firmą Datapolis, która oprócz tego, że robi wdrożenia SharePointa i aplikacje na zamówienie to tworzy narzędzie do definicji workflowów - Workbox. Dołączyłem do zespołu, który robi Workboksa w 2008 i od tej pory przepływy na SharePoincie są moim konikiem. Przy Workboksie byłem odpowiedzialny za definiowanie funkcjonalności więc jego działanie jest w pewnej mierze moim dziełem. Lubię Workboksa za to samo za co lubię SharePointa - możliwość dość łatwego i szybkiego osiągnięcia wymaganej funkcjonalności.

Obecnie pracuję w Microsoft Polska na stanowisku Partner Technical Consultant, gdzie wspieram partnerów Microsoftu w lepszym wykorzystywaniu produktów MS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz